Cotxes verds i cotxes negres

L’Ajuntament de Barcelona es despenja amb nous impostos: tarifes més altes d’aparcament. Si ho he entès bé, cobraran la zona blava més cara als cotxes que més contaminen. També cobraran més (a tothom, tret als cotxes de contaminació zero) per aparcar-hi els dies que hi hagi alarma per contaminació. I això em porta a fer dues consideracions.

Una. Tots els cotxes contaminen igual quan estan aparcats: zero. I, si estic esperant per recollir algú al centre de la ciutat i sé que em clavaran més que abans per aparcar en zona blava, potser preferiré seguir donant voltes a la mançana fins que aparegui el meu amic. I, sí, així contaminaré més, quines coses.

Dues. En una gran ciutat, els moments d’alta contaminació depenen, sobretot, dels vents, un factor que no és controlat pels conductors de cap mena de vehicle. Ah, i en la producció de contaminació, el cinturó industrial que envolta Barcelona també hi col·labora en alguna proporció, encara que no hi aparqui.

Però, és clar, pujar el preu del metre quadrat de via pública (i fer veure que es fa alguna cosa) és molt més fàcil que gestionar i millorar el transport públic i la xarxa de carril-bici.

Advertisements
Aquesta entrada s'ha publicat en contradiccions i etiquetada amb , , , , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Una resposta a Cotxes verds i cotxes negres

  1. Pons ha dit:

    Abans de posar-se a solucionar res primer s’ha de recaptar! A veure si les millores són gratis ;)

Els comentaris estan tancats.